مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: ۲ اکیپ ۴ نفره انتظامات سنگ هستند و جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف گرفته می‌شود. 

سعید غضنفری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه گفت: در این سازمان هیچ فردی از بیرون مجموعه جذب نشده‌ است. ما به دنبال کاهش آلام خانواده‌های متوفا قدم بر داریم.

وی افزود: تا به حال خدمات پیمانکاران عمدتا به صورت معیوب انجام می‌شود و تا آخر سال اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و روند این خدمات اصلاح می‌شود.

غضنفری کم کردن بخشی از خدمات برای خانواده‌ها را از وظایف این سازمان دانست. 

وی ادامه داد: مباشرین در حال آموزش هستند تا در کنار خانواده‌های متوفی قرار بگیرند و بار روانی‌ را کم کنند و این وظیفه مباشرین است که در بازه زمانی ۳ ماهه آموزش داده می‌شود.

توسعه آرامستان‌ها در شرق و غرب تهران تا ۳ سال دیگر

مدیرعامل بهشت زهرا تاکید کرد: به دنبال توسعه بهشت زهرا نیستیم اما به دنبال توسعه آرامستان‌های شرق و غرب هستیم که مکانیابی شده و این در حال پیگیری است و تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از وجود ۲۵ هزار قبر آماده در این سازمان و ۱۵ هزار قبر برای مواقع بحرانی خبر داد و گفت: ظرفیت بهشت زهرا برای ۳ تا ۵ سال آینده جوابگو است، اما نیت ما عدم تمرکز است.

کاهش هزینه‌های دفن/ آخرین قیمت قبر 

مدیرعامل بهشت زهرا تهران، از پیگیری تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اوقاف برای استفاده از ظرفیت بقاع برای تدفین اموات تهرانی خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه‌های دفن در اوقاف از طریق تهاتر پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر شهروند تهرانی که فوت کند، قبر رایگان دارد و طبقات دیگر نهایتا ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در قطعات پرتراکم ۷ میلیون برای هر طبقه قبور در نظر گرفته شده است.

اقساطی شدن فروش قبر برای قشرهای کم‌برخوردار/ جلوگیری از نصب سنگ قبرهای نامتعارف

مدیرعامل بهشت زهرای تهران از اقساطی کردن فروش قبر برای قشرهای کم‌برخوردار خبر داد.

غضنفری درباره وضعیت امنیتی بهشت زهرا نیز گفت: نیازمند اصلاح و احصاست و با ایجاد کلانتری و استفاده از نیروی‌های حفاظتی شهرداری ضریب امنیت را بالا می‌بریم.

وی افزود: ۲ اکیپ ۴ نفره انتظامات سنگ هستند و جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف گرفته می‌شود. همچنین مسئول شب و شهردار شب بهشت زهرا احیا شده است.

مدیرعامل بهشت زهرا گفت: تجهیزات بهشت زهرا و تمام سرویس‌های بهداشتی در حال به‌روزرسانی است.

غضنفری درباره اعلام موضع شهردار تهران درباره بهشت‌گردی اظهار داشت: این موضوع به درستی از سوی  شهردار منتقل شد و به دنبال این هستیم که در قالب هوشمندسازی به گویاسازی قطعات در گلزار شهدا بپردازیم. همچنین کیوسک بهشت نت هم در این محدوده مستقر می‌کنیم و خدماتی را هم را با کمک اپلیکشین ارائه می‌دهیم.

ایجاد ۳۰ هزار پارکینگ در بهشت زهرا

وی درباره وضعیت نگهداشت بهشت زهرا و خدمات شهری در آن گفت: بخشی از فضای سبز سازمان نیازمند به‌روزرسانی و تغییر مکانیسم آبیاری، آبیاری قطره‌ای و اصلاح گونه‌های درخت به گونه‌های بومی است و تغییر زیباسازی بصری هم در بازه زمانی یک ماهه ملموس خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت:  تا آخر سال ۳۰ هزار پارکینگ در این محدوده ایجاد خواهد شد.

بسته شدن یکی از گلوگاه‌های فساد/ حرکت بهشت زهرا از حالت درآمدی به خدماتی

وی افزود: محدودیت بازه زمانی ارائه خدمات سایت یکی از گلوگاه‌های فساد و ضعف سازمان بوده و به همین دلیل از بسته شدن سایت در پایان هفته جلوگیری کردیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا یادآور شد: به دنبال این هستیم که این سازمان را از حالت درآمدی به سمت خدماتی تغییر جهت دهیم.

غضنفری درباره شرایط آرامستان‌های خانوادگی گفت: مقبره خانوادگی با ظرفیت ۳۰ قبر ۷۵۰ میلیون تومان است و قبور ۵۰ متری هم که ۴۰ تا ۵۰ قبر ظرفیت دارد، یک میلیارد و ۲۰۰تومان هزینه دارد.

وی درباره ایستگاه‌های میانی انتقال متوفا نیز اظهار کرد: تنها یک پایانه در سطح شهر داریم و به منظور حمل راحت پیکرها و توزیع این پایانه‌ها را در برنامه داریم.

کد خبر 645991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    10 1
    دیگه مردن هم مشکل سازشده
  • فرهاد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    6 1
    در این مورد ی کم خیالم راحت شد .مردن راحت تر شد .خونواده کمتر اذیت میشن
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    12 2
    شماهابه تمام مسائل شخصی مردم هم دخالت میکنید
  • سهیل IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    11 7
    گلم.چرا اجازه میدید این نوع سنگهاطراحی و نصب شوند و به صورت مد در بیاد که بخواین جلوگیری کنید. مگه قبلا به این صورت بود. مثل ویلای غیر مجازی که ساخته میشه و فروش میره بعد میان خراب میکنند خوب برادر از همون اول جلوش بگیر تا این سرمایه های ملی مفت هدر نره.
    • نصر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      6 2
      به نظرم آقا سهیل به نکته خوبی اشاره کرده دوست عزیزی که راق منفی داده پاسخ میداد بهتر بود.
  • شخصی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    16 1
    واقعا که چرا آخه از مردم که عزیزانشان رو از دست دادن پول میگیرید آخه خداروخوش نمیاد